sarakjellgren

Alla inlägg under mars 2012

Av Sara Kjellgren - 8 mars 2012 11:45

Cha! Riktigt nöjd nu! Åkt blå backe idag! + Att jag åker slalom med PARALELLA skidor utan problem nu! Fast det var fett nice underlag idag också. Typ som att åka i potatismjöl. Fast ibland var det lite väl mkt snökullar och vallar.


Men nu till det tråkiga. Jag har skitit i läxor hela semestern och nu börjar det bli liiiiiite bråttom med att hinna klart!

Någon såm kan hjälpa mig? Ge mig några tips för att komma igång? Komma med något smart upplägg för att få gjort läxorna?

Den som kommer med bästa tipset vinner ett ridspö/en scarf!

Kram!

Ps. Oljade mitt hår igår det är riktigt mysi´t! vääldigt fett men det gör nog susen mot mitt frissiga hår!

Av Sara Kjellgren - 7 mars 2012 18:27

Idag har jag haft en lyxdag på experiums badhus och spa och sauna land:)

Har badat och åkt massa ruchbanor slappat bastat och kopplat av och mkt mer:)

Riktigt skön och rolig dag! När jag kom hem så gjorde jag en inbakad fläta och en utbakad fläta i luggen:)

     

Gör ett längre inlägg om spaet sen:)  

Av Sara Kjellgren - 7 mars 2012 09:56

Hej:)

Idag ska vi bada i stället:)

Så vi får se om jag orkar ta bilder på det:)

Har någon tips på något bra teleobjektiv till canon? Prisklass är väll 6 000:)

Kram:)

 

Av Sara Kjellgren - 7 mars 2012 09:25

Klara:

Hur länge har du ridit? När jag var liten red jag i 1 och ett halft år sedan slutade jag och nu har jag ridit 2 och ett halft år. Så allt som allt har jag ridit 4 år :)


Melina:

Kan du typ när som helst få en häst? Nej! Jag önskar att det vore så lätt men tyvärr så är inte mina föräldrar på min sida. Men att hyra en häst i typ ett år har dom inte sagt bom bang nej till:)


Maya:

Har du något favvoritnamn föruton ditt eget? Asså nej... Inget favvoritnamn, vissa namn passar ju olika bra på olika personer. Det är inte så att jag tycker att namnet i sig är speciellt vackert:) 


Vem är din favvorit i ponnyakuten?

(om du tittar på det) Klart jag tittar!!!!!! Jag tycker ju att det är väldigt roligt att titta på när dom håller på med Nellies och Stellas problem eftersom att jag följer hennes blogg. Men annars är det inte så kul med transportproblem. Då tycker jag det är mycket roligare att titta på dom som har problem som man kan lära sig av. För i lastniningen så har ju alla hästar olika problem. Så jag tycker nog om Shirin, Ida, Isabella och Tilda mest:)


Vilken är din favvorit dryck? Asså det var svårt. Om jag inte ska ljuga så måste jag säga mjölk även om edt kanske låter tråkigt:)


Amanda:

Är du kär i någon i din klass? I så fall vem? Jag är inte kär i någon men jag små gillar 2 killar.


Sofie:

Bästa bloggen? Svår fråga! Det beror på vad jag är på för humör! Men det står mellan nelliebertsson.se och dressyrmupparna.se:)


Hoppning/Dressyr? Det beror på men jag kommer nog satsa mer på dressyren, men samtidigt så är det ju lite mer "action" i hoppningen. Men jag säger dressyr:)


Hur högt har du hoppat? 60 cm:)


Favvorit ämne i skolan? Musik! Helt klart:)


Ponny eller häst? Svårt! Kan faktist inte välja, dom är bra på olika sätt:)


Therese:

Favvo bloggar? Dressyrmupparna och Nellie Berntsson. Men jag fööljer även mina kompisars bloggar:)


Den absolut bästa hästen att rida? Om vi snackar Råda så Leo/Simba helt klart! 


Hoppning/Dressyr?Se ovan :)


Hoppas att alla fick svar på sina frågor!!!! Kram!

Av Sara Kjellgren - 6 mars 2012 13:23

...skidåkningen idag.

                                           

Av Sara Kjellgren - 6 mars 2012 12:52

Nu har vi varit ute och åkt skidor.

Bilder är tagna och jag är död:)

Eller jag tror jag är död för jag ee så trött iaf;)

Men goda nyheter är att det blev tillräckligt många frågor.

Men ska jag bara svara enkelt på frågorna i bloggen eller ska jag göra en video?

Om INGEN svarar på den frågan så blir det ingen video utan bara ett inlägg:)

Så kommentera!

Bild på mig i backen idag:)

Känner mig seriöst inte kass längre!

Kram!

<3<3<3 

Av Sara Kjellgren - 6 mars 2012 12:00

Nu är vi ute och åker skidor! inte superfint väder... Men men:)

Ha det bra!

 

Av Sara Kjellgren - 6 mars 2012 09:51

Hej! Nu drar vi snart ut i backen!

Kommer en tidsinställd sen för att ni inte ska behöva vänta så länge till nästa inlägg:)

Verkar som att det blir en sminkvideo. Frågan är hur... Det kommer bli en väldigt lång video och det funkar ju inte...

Förslag?

Men glöm inte frågestunden! ni hittar den HÄR 

Kram!



Ovido - Quiz & Flashcards