sarakjellgren

Alla inlägg under april 2012

Av Sara Kjellgren - 25 april 2012 20:32

Lovar du att vara ärlig? ja! 

Du heter: Sara Kjellgren
Smeknamn: ???

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Lyssnar inte på musik då. Förstör den ju!

Beroende av: Människor o hästar.

Vad tror folk om dig?: Öhhh fråga folket i min klass: Häääästar!!!!!!! Omogen!!!! (Trodde ni inte va? XD)

Vad får du oftast komplimanger för?: Proffsig! O_o

Vad säger du för att imponera på någon?:  Öhhhh?
Hur imponerar man på dig?: Bee cool, chill liksom, men humor!!!!!!!!!!

Brukar du skratta för dig själv? Då måste de va kul!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Simba ;)
Var bor du?: Landvetter vettö!

Trivs du där?: Jadå!

Sprit, cider, vin eller öl: Cider

Brukar du bli för full: Aldrig testat å bli full så nee...

Vad har du för mobil operatör: Telia
Är du allergisk mot något: Oärliga personer, hö, halm, äpple, päron, nektarin, hasselnötter Tror de va allt XD

Har du haft sex idag: Nej! Vem skulle jag ha haft det med i såfall? Forever alone girl!

Hur svarar du i mobilen: Hej det ee Sara/ Hej/ Tjena Lars-Olof (Endast till Malin)

Vem ringde du senast?: Änna tur att man kan kolla de! Emily

Vad sa du senast till den du pratade i telefonen med: Okej, Hejdå!

Antal timmar sömn inatt: typ 8

Sov du ensam: jaa

Brukar du komma i tid: Inte till skolan eller jo... Kommer typ när lektionen börjar;) Hoppas inte mamma såg dettaXD

När mår du bra: När livet ee bäst! Eller när jag ee i stallet! <3

När blev du fotad senast: Igår, av någon annan än mig själv då...

Hur känner du dig nu: trött

Vad tycker du om fötter: jadu...

Vad saknar du: Massa!

Hade du en bra kväll igår: Rättså...

Favorit dryck på morgonen: Inget, om något så blire juice. 

Rakar du benen: mmmm
När brukar du oftast gå och lägga dig: 22-13 vardagar

Är du blyg?: I princip aldrig

Sysslar du med någon idrott: Horsback riding

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nääää

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Flirta;) Skämt åsido.. 
Är du nöjd med ditt liv: Ja, fast klart man mår inte alltid gör det.

Är du bortskämd: Många tycker det men Neee...

Vilken kändis tycker du är en bra förebild?: ????

Vad längtar du till?: Först fredag sen sommaren 
Har du bra vänner och äkta vänskap?: japp!

Hur gammal är du: 13
Tycker du om någon just nu: Kompisarna tycker man ju om men ingen på de sättet.

Du samlar på: Öhhh... Räknas hästsaker??=)

Gröna eller röda äppeln: Tål inte...

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Ida I
Vilken tid gick du upp idag: 20 över 7

När grät du senast: Jadu... Räknas skrattgrätt eller fakegrät?

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Mellan 7-11 Beror på om jag ska te stallet eller inte

Vill du ha barn: Kanske

är du bra på att laga mat? : näe. Ni vill inte smaka!

Hur vig är du: Beror på vilken ledd. XD
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.

Tror du på ett liv efter döden: Nää.

Tycker du om sushi: Mums!

Vad äter du helst när du ser på film: popcooorn

Bor dina föräldrar tillsammans: Japp :)

Vilken ögonfärg har du: blå
Har du någon gång gråtit dej till sömns: ja


...

Av Sara Kjellgren - 25 april 2012 19:18

Slappo ee jag nu. Ligger på soffan och trökar mig. Svintrött! 

imorn blire skola och sen stallet.

Fredag är det teater uppvisning och sen stallet och hoppning.

Helgen ee inte planerad förutom att det blir hundkurs på söndag. Och massa bloggning.

   

Det kommer ploppa upp lite bilder från hoppningen då och då. Mkt roligare för er än att få allt på samma gång.

Av Sara Kjellgren - 25 april 2012 18:02

Kör en frågestund! Svarar även på frågorna jag fick på nattstad!

Svarar imorgon någon gång.

Kram!

 

Av Sara Kjellgren - 24 april 2012 22:19

Tröööött nuuuuuu! Kommer bli dålig bloggning nu fram tills bloggen är klar ba så ni vet. Den tar tillräckligt mycke tid som det ee!

Bild från dagen!  

Vill ni har utverdering?

Kram!

Av Sara Kjellgren - 24 april 2012 07:28

Tagga vetenskapsfestival och privatlektion idag!

But the problem is: Troligtvis så är Simba som jag ska hoppa halt :( Det fick ju inte hända. Men nu kanske det blir bby ponny ist. Och det kommer bli fett nice om han tycker att det är ok att hoppa själv i ridhuset :) Det får vi hoppas håll tummarna med mig!

Herrå!

(Alla som vill ta kort är väldigt välkommna, eller filma XD)

Av Sara Kjellgren - 23 april 2012 22:14

Jag ta SJÄLVKLART 1:an!

Men vad tar mina läsare?


What do you choose?
  
pollcode.com free polls 


Av Sara Kjellgren - 23 april 2012 20:06

Aa det är det jag sitter och funderar på? Är jag kontrollfreak eller heter det så?

Måste alltid veta vad som händer annars blir jag frustrerad och tjatar till någon berättar för mig, vad det nu kan vara.

ÄLSKAR planering av alla dess slag, chéman, listor, planeringar, regler mm! Asså och det kan ni ju se på min blogg. Kolla bara bloggrutinerna som snart ska införas på bloggen när dom och själva bloggen är klar:

Blogg schema


Måndag:

Morgon: Outfit + Planering

Dag: Bild på mig + Lite text

Em: BIld på mellanmål + vad jag gör.

Kväll: Hur dagen har varit

Tidsinställa: För tisdag em


Tisdag:

Morgon: Planering

Dag: Outfit

Em: Tidsinställt

Kväll: Hiss/Diss

Tidsinställda: Onsdag morgon


Onsdag:

Morgon: Tidsinställt

Dag: Outfit

Em: 

Kväll:

Tidsinställda: För torsdag kväll


Torsdag:

Morgon:

Dag:

Em:

Kväll:

Tidsinställda:


Fredag:

Morgon:

Dag:

Em:

Kväll:

Tidsinställda:


Lördag:

Morgon:

Dag:

Em:

Kväll:

Tidsinställda:


Söndag:

Morgon:

Dag:

Em:

Kväll:

Tidsinställda:



Sånna här lappar är HELA mitt skrivbort täckt av... Se här:

Detta gör mig frustrerad när jag inte klarar att följa planeringarna, vilket jag oftast inte gör. Då blir det bloggpaus för att jag känner: Näää jag fixar inte detta.

Det påverkar alltså MYCKET!

Det blir dessutom mer och mer sånt här pga. att jag sitter så mycket vid datan. Typ kollar hästsaker så blir det automatiskt att man gör inköpslistor och sen åker man och handlar saker man kanske inte egentligen behöver. 

Ser fler och fler problem med det jumer jag skriver. Men jag är en väldigt oorganiserad person. Så jag försöker liksom styra upp det såhär. Jag kan liksom inte gå och småstäda utan då är det röjja ut, rensa, organisera, just för att ha koll på allt, allet ska va perfekt. Fast ibland orkar man inte med detta och då blir allt bara som ett bombnedslag. Vad det än gäller!

Shieta vad jag babblar på asså! 

Nu vet ni vf alla mia konstiga list-inlägg kommer iaf ;)

Herrå!
 

Av Sara Kjellgren - 23 april 2012 19:19

Hej. Bloggen är nu under uppbyggnad. Jag vet hur tråkigt det är att vara läsare och så ba: Bloggen är under uppbyggnad! man ba vafan? 

Jag lägger mina raster, mina mornar OCH mina kvällar på bloggen just nu för att få det klar. Designar, planerar och designar lite mer. Så tro inte att jag ba: Nee orkante! Fixar designen nästa vecka... För så är det INTE fråga mina kompisar vad jag gör på rasterna tex!

Men vill ni att jag håller er uppdaterade om vad som händer här på bloggen?


1. Väntar på min header.

2. Planerar olika typer av inlägg.

3. Funderar på ett låååångt tankeinlägg.

4. Avsluta designen.

5. Börja avsluta en hemlis och fundera på hur jag ska presentera den på bloggen!


Det är då vad som är på g nu. 

Detta är redan fixat:


1. Bit av planeringen.

2. Egen bloglovin ikon.

3. fallande hjärtan.

4. Beställt header.

5. filmar och fotat en MASSA!

6. Rensat i menyn.

7. Fixat rullande text i menyn.

8. Håller på med en HEMLIS! Hehehe.


Samt mycket hemma!


1. Prov

2. Läxor

3. Hundkurs

4. Stallet

5. ridning

6. privatlektion

7. teater uppvisning


and a lot more!


Så kämpar på gör jag som ni kan se!

Nu äre dax å fixa matsäck till imon då blire vetenskapsfesttival i gbg och sen privatlektion.

Tankeinlägg på väg så ni har lite text att gotta er i:) Mums mums för er!

Hajrå!

 

Ovido - Quiz & Flashcards